🌟 20 χρόνια υπερήφανοι αντιπρόσωποι της Concept2 🌟

Η άσκηση κατά τη διάρκεια της χημειοθεραπείας

από aasport 06/10/2022 0 Σχόλια Νέα - Ανακοινώσεις,

Οι πιο πολλοί που εμπλέκονται σε χημειοθεραπεία σταματούν τις δραστηριότητες λόγω της κούρασης που νιώθουν και της αλλαγής της συναισθηματικής κατάστασης.

Οι τελευταίες επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι η άσκηση παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση μιας καλής φυσικής κατάστασης.

Παράλληλα, άλλες έρευνες έχουν δείξει ότι η συστηματική γυμναστική μπορεί να κάνει πιο ανεκτή τη χημειοθεραπεία για τον καρκίνο, περιορίζοντας την κόπωση και τη ναυτία που συχνά τη συνοδεύουν. Και δεν χρειάζεται να γυμναστεί κάποιος σκληρά: ακόμα και λίγες ασκήσεις στο σπίτι να κάνει, μπορεί να ωφεληθεί.

 

Πιο συγκεκριμένα, ένα σωστά σχεδιασμένο πρόγραμμα άσκησης κατά τη διάρκεια της θεραπείας του καρκίνου, μπορεί:

  • -να μειώσει την πιθανότητα εμφάνισης σωματικών παρενεργειών, όπως η κόπωση, η νευροπάθεια, η οστεοπόρωση και η ναυτία,
  • -να αποτρέψει την απώλεια μυϊκής μάζας και να ενισχύσει την αντοχή των πασχόντων,
  • -να βελτιώσει την ισορροπία τους, αποτρέποντας έτσι πτώσεις και τραυματισμούς,
  • -να ελαττώσει τον χρόνο παραμονής τους στο νοσοκομείο,
  • -να περιορίσει τον κίνδυνο κατάθλιψης,
  • -να βελτιώσει τα ποσοστά επιβίωσης από ορισμένους καρκίνους, όπως ο καρκίνος του μαστού, και να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης άλλων καρκίνων,
  • -να αποτρέψει την εμφάνιση άλλων χρόνιων παθήσεων, όπως οι καρδιακές παθήσεις και ο διαβήτης.

Επιπλέον, η άσκηση μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην επίτευξη ποιοτικού ύπνου, στη διαχείριση του πόνου, και κατ’ επέκταση στη συνολική βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών. 

Οι τελευταίες κατευθύνσεις των επιστημόνων είναι να αφιερώνουν την εβδομάδα 150 λεπτά σε αερόβια άσκηση μέτριας έντασης ή, εναλλακτικά, 75 λεπτά σε αερόβια άσκηση υψηλής έντασης (όπως ζωηρό περπάτημα, τζόκινγκ, ποδηλασία, κολύμπι) και να εκτελούν προπονήσεις με ασκήσεις αντίστασης και ενδυνάμωσης 2-3 φορές την εβδομάδα.

 

Περνώντας και εγώ αυτή την ιδιαίτερη εμπειρία, προσπάθησα να εφαρμόσω τα παραπάνω αλλά δυστυχώς είναι δύσκολο να βρεις ένα μέρος που να μπορείς να περπατάς 30-60 λεπτά καθημερινά σε δρόμους με καυσαέριο κ.α. Το ίδιο ισχύει και για το ποδήλατο μιας και οι ποδηλατοδρόμοι είναι ανύπαρκτοι στην Αθήνα. Το γυμναστήριο το απέκλεισα λόγω της επικινδυνότητας για κάποια ίωση.

Προσωπικά επέλεξα να κάνω τη γυμναστική στο σπίτι με το ποδήλατο της Concept2 BikeErg που είναι και άριστο εργόμετρο και έτσι παρέχει τη δυνατότητα να βλέπεις τι ακριβώς κάνεις και να αξιολογείς την βελτίωση σου.

Ακολούθησα το παρακάτω πρόγραμμα το οποίο το συστήνω γιατί σε βάζει σιγά σιγά στα βαθιά.

 

Εβδομάδα

Πεταλιές/λεπτό

Watt

Ένταση %ΜΚΣ

Διάρκεια

Συχνότητα/εβδομάδα

1

50

50

65

10

3

2

50

50

65

15

3

3

50

60

70

15

3

4

50

60

70

20

3

5

60

70

75

15

3

6

60

70

75

20

3

7

65

80

80

15

3

8

65

80

80

20

3

 

Τώρα αυτό είναι ένα πρόγραμμα για 2 μήνες. Θα έχετε ήδη αρχίσει να ακούτε τον εαυτό σας και να μπορείτε να τροποποιήσετε το πρόγραμμα μετά τους δύο μήνες σύμφωνα με τις δυνάμεις σας. Μπορείτε να κάνετε π.χ. 4 λεπτά με 50 πεταλιές και  1-2 λεπτά με 70 πεταλιές σε πρόγραμμα των 20 λεπτών συνολικά.

 

Προσοχή: Σταματήστε σε περίπτωση που νιώσετε ζάλη, ναυτία , πόνο , ωχρότητα και γενικά κάποια αδιαθεσία.

Πίνετε αρκετό νερό και γενικά να είστε σε συνεννόηση με τον θεράποντα γιατρό σας .

Θα ξεκινήσω ένα καινούργιο πρόγραμμα πάνω σε κωπηλατικό και θα σας ενημερώσω για τα αποτελέσματα που θα έχω.

 

Στην Ελλάδα το ίδρυμα Sports Excellence που έχει έδρα στ Αττικό Νοσοκομείο Αττικής, έχει αναπτύξει ένα πρόγραμα θεραπευτικής άσκησης για καρκινοπαθείς. Δείτε περισσότερα εδώ.

 

Ευχαριστώ για την ανάγνωση σας.

ΚZ

Αφήστε σχόλιο