Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας την πλοήγηση, συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Τι είναι τα νούμερα στο κωπηλατικό μόνιτορ ΡΜ5 και σε τι βοηθάνε;

από aasport 16/11/2020 0 Σχόλια Νέα - Ανακοινώσεις,

Το σύγχρονο μόνιτορ απόδοσης ΡΜ5 βρίσκεται σε κάθε κωπηλατικό της Concept2 και σας προσφέρει την ευκαιρία να αξιολογήσετε την κάθε κουπιά σας.

Η κατανόηση των μονάδων μέτρησης θα σας βοηθήσει να κάνετε την κάθε προπόνηση χρήσιμη και αποδοτική. Οι πληροφορίες που παίρνετε από το ΡΜ5, εκτός της άμεσης ανατροφοδότησης, θα σας είναι πολύτιμες για να συγκρίνετε την αποτελεσματικότητα της προπόνησης σας σε βάθος χρόνου . 

 

Ας δούμε όμως αναλυτικά τι σημαίνει το κάθε ένα:

 

Απόδοση ισχύος: Split/500m αντί για Calories Per Hour αντί για Watts

 

Ένα από τα πιο βασικά προτερήματα της κωπηλατικής μηχανής είναι ότι είναι «αυτοελεγχόμενη άσκηση» . Στην κωπηλατική δεν επιλέγεις την ταχύτητα  – ΕΣΥ τη δημιουργείς όπως και τη δύναμη και την ισχύ. Όσο πιο δυνατά τραβάς τόσο η αντίσταση αυξάνεται.

 

Όταν κωπηλατείτε βλέπετε ανά κουπιά τις εξής ενδείξεις:  Split/500m ή Θερμίδες ανά ώρα (Calories Per Hour )ή Watts. Κάθε μία από αυτές τις ενδείξεις έχει τη δική του σημασία ανάλογα τις προπονητικές προτιμήσεις σας. Μπορούμε να πούμε ότι η πιο δημοφιλής ένδειξη είναι η Split/500m μιας και χρησιμοποιείται από όλο τον κωπηλατικό κόσμο.

 

Λέγοντας  Split/500m εννοούμε τη τρέχουσα ταχύτητα που εκφράζεται σαν ο χρόνος που χρειάζεστε για να καλύψετε την απόσταση των 500m. Για παράδειγμα αν κωπηλατείτε με 2:100/500m αυτό σημαίνει ότι θα καλύψετε τα 500m σε 2 λεπτά και 10 δευτερόλεπτα. Φυσικά όταν χρησιμοποιείτε αυτή την ένδειξη, όσο πιο χαμηλό νούμερο είναι το Split τόσο πιο γρήγορα κωπηλατείτε, δηλαδή όσο πιο πολύ αυξάνετε την ένταση τόσο μειώνεται το Split. Ο λόγος που οι περισσότεροι προτιμούν αυτή τη μέτρηση, είναι ότι οι αλλαγές στα νούμερα δεν είναι τόσο μεγάλες συγκρινόμενες με τις άλλες ενδείξεις.

 

 

 Η κωπηλασία εξαρτάται από μια σταθερή συνεχόμενη προσπάθεια. Η ένδειξη  Split/500m επιτρέπει ακόμα και στον αρχάριο να εξασκηθεί στην  ανάπτυξη σταθερού έργου  χωρίς  να μπερδεύεται από τη μεγάλη διακύμανση αριθμών που υπάρχει στις ενδείξεις θερμίδων ανά ώρα και Watts. Η εναλλαγή των ενδείξεων δίνει μια διαφορετική νότα στην προπόνηση σας, γι’αυτό σας προτείνουμε να αλλάζετε κάθε τόσο τις ενδείξεις.

 

 

Ρυθμός (Strokes Per Minute - SPM)

 

Η αλλαγή του ρυθμού στο κωπηλατικό βοηθάει πολύ στο να έχετε ποικιλία και ενδιαφέρον στην προπόνηση σας. Υπάρχει μια εσφαλμένη αντίληψη ότι όσο υψηλότερος ο ρυθμός τόσο πιο γρήγορα και δυνατά κωπηλατούμε. Θα πρέπει να θυμάστε ότι ΕΣΕΙΣ δημιουργείτε την αντίσταση που επιθυμείτε στην προπόνηση σας. Μπορείτε να κωπηλατείτε εύκολα με 23 SPM αλλά και να κωπηλατείτε «σκληρά» με τον ίδιο ρυθμό, εξαρτάται από τη δύναμη που εφαρμόζετε σε κάθε κουπιά.

 

 


Στην αρχή είναι καλό να ξεκινήσετε με ένα χαμηλό ρυθμό (κάτω από 22 SPM) για να μπορέσετε σιγά σιγά να έχετε μια αποτελεσματική σωστή κουπιά. Σε αυτό το χαμηλό ρυθμό μπορείτε να εμπεδώσετε την σωστή τεχνική καθώς και την εφαρμογή της δύναμης.

 

Όταν κωπηλατείτε σωστά και αποτελεσματικά στο χαμηλό ρυθμό, τότε μπορείτε να δοκιμάσετε και σε υψηλότερους ρυθμούς. Η σωστή κουπιά είναι αποτέλεσμα της εναλλαγής του ρυθμού στην προπόνηση σας.

Να θυμάστε ότι σκοπός σας είναι η αποτελεσματική κουπιά και όχι η κωπηλασία σε υψηλούς ρυθμούς.

 

Χρόνος και  Απόσταση

 

Στο ΡΜ5 ο χρόνος εμφανίζεται με δύο μορφές:

Α. Χρονομέτρου, δηλαδή μετρώντας από το 0:00 και αυξάνεται μέχρι το τέλος της προπόνησης

Β. Αντίστροφης μέτρησης, δηλαδή μετρώντας από το προκαθορισμένο χρόνο που εμείς τοποθετούμε μέχρι το 0:00. 

 

Η απόσταση μετριέται σε μέτρα και εμφανίζεται στο ΡΜ5 με δύο μορφές:

Α. Αν τοποθετήσετε μια συγκεκριμένη απόσταση, τότε μετράει ανάποδα μέχρι το 0.

Β. Αν κωπηλατείτε για συγκεκριμένο χρόνο, τότε θα ξεκινήσει από το 0 και θα αυξάνεται με κάθε κουπιά

 

Όλα χρειάζονται το χρόνο τους. Χρειάζεται υπομονή στην αρχή για να βρείτε πώς να αξιολογήσετε όλες τις ενδείξεις που σας παρέχει το ΡΜ5.

Αφήστε σχόλιο