Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας την πλοήγηση, συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Καρδιακοί σφυγμοί και αθλητική απόδοση

από aasport 16/10/2020 0 Σχόλια

Η αθλητική απόδοση μετριέται με διάφορους τρόπους εργαστηριακά. Έτσι μπορούμε να μετρήσουμε τη μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου γνωστή και ως VO² max , το γαλακτικό οξύ στο αίμα και άλλες παραμέτρους για να βρούμε με ακρίβεια το μέγεθος της βελτίωσης μας. Όλα αυτά χρειάζονται να γίνουν σε ειδικό εργαστήριο με εργοφυσιολόγο και με ειδικά ακριβά μηχανήματα.

 

Αυτό που μπορούμε να μετρήσουμε εύκολα και να έχουμε κάποιες πληροφορίες για την βελτίωση μας, είναι οι καρδιακοί μας σφυγμοί. Αν και δεν είναι η ακριβέστερη μέθοδος, μπορεί να μας βοηθήσει αν την επεξεργαστούμε σωστά.

Για να αξιολόγησουμε τη βελτίωση μας με τους καρδιακούς σφυγμούς θα πρέπει να διανύσουμε μία συγκεκριμένη απόσταση με σταθερή ταχύτητα και να διαιρέσουμε τα μέτρα με τους συνολικούς μας σφυγμούς. Κατόπιν, μετά από κάποια χρονική περίοδο επαναλαμβάνουμε το ίδιο έργο και βλέπουμε τη διαφορά των δύο προσπαθειών.

 

Ας πάρουμε για παράδειγμα ότι στο εργόμετρο RowErg της Concept2 (και μόνο σε αυτό λόγω της ακρίβειας των μετρήσεων) κάνουμε μία συγκεκριμένη απόσταση 2000 μέτρα με σταθερό pace 2:00/500μ και με σταθερό ρυθμό 26κ/λ. Ο συνολικός χρόνος που κάνουμε είναι 8’00’’ και ας υποθέσουμε ότι ο μέσος όρος των καρδιακών μας σφυγμών ανά λεπτό είναι 165. Αυτό σημαίνει ότι κωπηλατούμε 151,5 εκατοστά ανά σφυγμό.

 

Αν με την προπόνηση που κάνουμε καταφέρουμε να κάνουμε το ίδιο έργο, δηλαδή 2000μ με pace 2:00/500μ και ρυθμό 26κ/λ αλλά με 155 κσ/λ τότε η βελτίωση μας είναι αρκετά μεγάλη μιας και σε κάθε σφυγμό κωπηλατούμε 161,3εκ. δηλαδή έχουμε μια βελτίωση της τάξης του 6%.

 

Όπως είπα και παραπάνω, η μέθοδος αυτή δεν είναι και η καλύτερη λόγω άλλων παραμέτρων, αλλά σίγουρα οι ενδείξεις που παίρνουμε είναι αρκετά χρήσιμες. Η μέθοδος αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο για ατομικές συγκρίσεις και ποτέ μεταξύ αθλητών.

 

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί με όλα τα εργόμετρα της Concept2 το RowErg, το SkiErg τα οποία δίνουν ακριβείς ενδείξεις αφού βαθμονομούνται αυτόματα ανά κουπιά ή χεριά και το BikeErg που βαθμονομείται εξ’αρχής.

Αφήστε σχόλιο